Det fortsätter att gå tungt för New York Rangers. I natt kom ännu en förlust när laget förlorade med 8-5 hemma mot Ottawa Senators.
Det fanns förhoppningar om att Rangers skulle studsa tillbaka i NHL-tabellen efter flera svaga matcher. Ottawa hade spelat kvällen innan och har haft en jobbig säsong. Men istället blev det ännu en förlust.
Redan efter drygt två minuter gjorde Ottawa mål. Det fortsatte i samma spår och efter första perioden stod det 4-0 till gästerna. Publiken på Madison Square Garden började tidigt visa sitt missnöje.
I den andra perioden blev det ännu värre. Ottawa gick upp till både 5-0 och 6-0 innan Rangers till slut fick in några mål framåt. Siffrorna såg till slut lite bättre ut men matchen var för Rangers redan förlorad.
Förlusten var Rangers femte raka och laget har nu släppt in 27 mål på en vecka. Det är siffror som säger det mesta om läget.
– Tufft att svälja. Det är svårt nog att vinna i den här ligan utan sådana starter, sa Mika Zibanejad efter matchen.
Zibanejad stod för två assist, båda till rookien Gabe Perreault, som gjorde två mål. För Zibanejads del innebär det en poängsvit på sju matcher, men det är knappast någon tröst efter förlusterna som laget dras med.











