Leo carlsson

Leo Carlssons Anaheim ute ur Stanley Cup

Vegas Golden Knights är vidare i Stanley Cup efter att de natten mot fredag besegrade Anaheim med 5-1 i den sjätte matchen och vann serien med 4-2 i matcher.

Därmed är säsongen över för Leo Carlsson och Anaheim. Vegas fick en drömstart i Honda Center där redan efter drygt en minut spelade William Karlsson fram Mitch Marner som gjorde en fin dragning och satte 1-0.

– För mig var det bara att skicka upp pucken. Vad Marner sedan gjorde vet jag inte om jag har några ord för, säger Karlsson.

Några minuter senare ökade Brett Howden på till 2-0 i boxplay och Vegas tog därefter kontroll över matchen. Anaheim lyckades aldrig hämta sig och Vegas kunde till slut vinna komfortabelt med 5-1.

Leo Carlsson avslutade starkt

Trots uttåget stod Leo Carlsson för ytterligare en poäng efter att ha assisterat till Anaheims enda mål. Leo Carlsson avslutar därmed slutspelet med fyra mål och sju assist och blev bäste svenske poängplockare i slutspelet hittills.

Vegas ställs nu mot Colorado Avalanche i en serie som börjar nästa vecka i Denver.

– Det blir jättetufft. De har bara torskat en match i slutspelet och det finns en anledning till det. Men jag tycker det känns som att vi är redo, säger William Karlsson.

För Leo Carlsson väntar nu sannolikt kontraktsförhandlingar med Anaheim. Därför talar mycket för att det inte blir något VM-spel med Tre Kronor i Schweiz för Leo.

- Dela artikel på sociala medier -

Läs också